воскресенье, 11 января 2015 г.

І сказав Господь Бог:

                                        Урок другий.

     
 Навкруг краса, радіє серце, і ніжно пестить зір. Малинка посміхається і, наче, просить: Візьми ось жменьку й з'їж. І вишенька, і грушка, яблучко, й банан, і апельсини, зелені огірочки такі хрумкі, а соняхи великі, запашні, своїми чорними зубами аж посміхаються мені.
          
·         Тема уроку: «І сказав Господь Бог: «Нехай земля вродить… І сталося так» (Буття 1:11).     Рослинність.
·         Мета урока: Використовуючи малюнок «Рай» і інші фотографії і малюнки, вчити дітей концентрувати увагу, читати зображення, аналізувати, робити висновки, узагальнювати, розвивати логічне і абстрактене мислення – розвиватись всесторонньо.
·         Виховні можливості уроку: Виховувати прагнення завжди пізнавати світ і його Творця, славити Його, Господа Бога – Одного і Істинного, бо лиш Він слави гідний.
·         Давайте помолимося.
·         Молитва.
« Дорогий, Господь, дякуємо Тобі, що Ти Владика нашого життя, Ти – наш захист і Ти – наша надія. Благослови нас, Господи, у всій повноті Божій, дай нам мудрості пізнавати Тебе, діла Твої і волю Твою. В Ім'я Святе Господа Ісуса Христа просимо Тебе! Амінь!»
·         Повторимо: як Господь творив рослини.
·         Прочитаємо Буття 1:11-12.
·         То як Господь творив рослини?
Коли нема можливості принести рослинку з квіточкою і корінчиком, принесіть рослинку посаджену в горщику з вашого вікна.
·         Рогляньте, діти, уважно рослинки.


 
·         Які думки з'явились у вас в розумі?
Порівняйте ці дві рослини .
·         Що ви могли б розповісти про них і про їх Творця?
·         Ви знаєте когось, хто міг би створити щось подібне, якусь рослинку чи тваринку?
·         Діти, як ви думаєте: Хто являється власника всіх рослин на землі?
·         Обґрунтуйте вашу відповідь.
·         Пригадаймо, яке значення мають рослини? Для чого їх Господь створив? (Поглинають вуглекислий – шкідливий газ і дають кисень, і поживу всьому живому.)
·         Тепер, діти, уважно розгляньте малюнок «Рай», зверніть увагу на рослинний світ.
·         Діти, хто може нам розповісти про рослини, що зображені на картинці «Рай»?
·         Які рослини, що зображені на картинці, ви впізнаєте?
·         Подивимося уважно: чим вони відрізняються між собою? (Ми бачимо дерева, трави і квіти. Вони різної висоти, у них різний колір квіток, різні листочки, різні плоди і різне призначення. Якщо діти ще не вміють орієнтуватись самі, то запитуйте їх: подивіться уважно на квіточки, порівняйте їх, порівняйте листочки, всі вони мають однаковий колір?, розмір? висоту?, чим відрізняються їх плоди? як вони ростуть?
·         Як ви думаєте: Це сталось випадково чи Господь це зробив навмисно? (Господь створив землю для життя.)
·         Як би ви поділили рослини за призначенням, адже Господь їх створив з певною метою? (Одні рослини приносять їстивні плоди, а інші рослини – декоративні, що служать для забезпечення людини киснем і добрим настроєм, інші – будівельний матеріал, всі ромлини – лікарські. Не розповідайте дітям, а старайтесь допитатись в них, нехай включають мислення. Якщо важко, то запитайте когось: «Петрику чи Оксанко, що ти їла сьогодні на сніданок? З яких продуктів приготована твоя їжа? Якого походження ці продукти? Де людина взяла ці продукти? А хто ж то так нас любить, що дав нам усі оці смакоти? І т.д…)
·         Діти, на картинці давайте знайдемо рослини, які використовуємо в їжу.



   Хто з вас знає, які ще рослини людина використовує для їжі?
·         Діти, хто з вас знає, які рослини називаються культурними, а які називаються дикими? (Культурні рослини це ті, що людина вирощує для своїх потреб. Наприклад: з льону і бавовнику виготовляють тканини, з соняшника виготовляють олію, з буряка і тростини – цукор, з моркви, капусти, картоплі, цибулі і … готують їжу, …Дикі рослини ростуть самі і не потребують особливого догляду. Господь їх створив сильними, здатними переносити всі труднощі, Він Сам піклується про них. Отже, Господь дав людині через рослини все: їжу, одяг, паливо, чисте повітря – забезпечив людині життя і здоров'я.)
·         Як ви думаєте: рослини в Раю були дикими чи культурними. (Дикі – не значить, що не смачні їх плоди, просто їх не потрібно доглядати, за життя вони борються самі. Наприклад: в лісі гриби, ожина, калина, малина, чорниця, клюква, обліпиха – всі дерева, кущі і трави.)
·         Як ви думаєте: рослини в лісі дикі чи культурні? (Питання ніби повторюються, але дають можливість розвивати кмітливість, мислення і увагу.)













Плід хлібного дерева важить до 35 кг. В місцях з вологим і жарким кліматом, в лісах, де не росте пшениця, люди використовують ці плоди для приготування хліба.
      


   Хто з вас був на кукурудзяному чи картопляному полі?

·         Ви бачили там лиш кукурудзу чи картоплю чи ще і інші
 рослини?
Які рослини являються дикими серед тих рослин, які  ви         








Які з тих рослин, що ви бачили є культурними, а які
 бачили на малюнках?
·         Які культурні рослини ви знаєте?
·         Діти, знайдіть на малюнку «Рай» плодоносні дерева.
·         Які плоди їх ви споживали?
·         Діти, давайте спробуємо знайти на малюнку рослини,
 що ростуть в вашому саду, в городі чи у квітнику.
·          Назвіть їх.
·         Які квіти розквітли на поверхні води?
·         Порівняйте, діти, квіти настурції і троянди і зробіть
 висновок: яка квітка, на вашу думку, сильніша і
 не боїться, що на неї хтось наступить ногою?
·         Як ви думаєте: для чого у красуні троянди такі великі шипи?
·         Як ви думаєте: а чому настурція не має шипів для захисту? (Такою ніжною, красивою і цінною створив її Господь, а ти як любиш красу, бережи її. Вона має дуже багато поживних речовин і вітамінів, з неї готують салати, вживають як ліки.)
·         Які квіти вам найбільше подобаються і чому?
·         Подивіться уважно і скажіть, як розміщуються квіти? (поодинці чи групами?)
·         Як ви думаєте: чому квіти, трави розміщуються групами?  (Насіння рослин падають поблизу і утворюють великі скупчення одного виду  рослин.)
Вам більше подобається малина чи виноград? Чому?
·         З якою рослиною порівнює Себе Ісус, Син Божий? (Прочитайте Єв. від Івана 15:1-2.)
·         Який фрукт вам подобайться найбільше і чому?
·         Фрукти всі солодкі чи ні?
·         Як ви думаєте: від чого залежить смак фруктів? (Від вмісту в них вітамінів і інших потрібних для життя людини хімічних елементів, які заховав для нас Творець, наш Господь Бог, коли творив їх. Порівняйте 2-3 види фруктів: банан і ожина, малина і авокадо.)
·         Діти, ви повинні запам'ятати, що не можна чіпати руками і жувати листя і плоди рослин, яких ви не знаєте. Наприклад: вовчі ягоди, паслін, блекота, мухомор, бліда поганка – отруйні для людини, але з них виготовляються чудові ліки і їх сирими їдять лиш тварини.
·         Як ви думаєте: на цому малюнку намальовані всі рослини Раю?
·         Звичайно, ні! Я намалювала малесенький кусочок «раю», який я бачила в своїй бідній людській уяві, щоб допомогти дітям вчитися. Запам'ятайте, що на землі були такі красиві рослини, що їх не може ніхто ні уявити, ні намалювати. Коли Господь Бог закінчив творити, то сказав: «Вельми добре воно», а люди винищили дуже багато дивно красивих і корисних рослин своєю байдужістю, безгосподарністю, пожежами, неправильним обробітком землі. Ми часто чуємо: «Ця рослина занесена в Червону Книгу» - будьте обережні, не рвіть марно рослин. Поки ви принесете квіти додому, вони пов'януть і ви викинете їх. А, може, це були останні квіти, вони вже не дадуть насіння і не посіються, і більше на землі їх ніхто ніколи не побачить і не замилується їх красою. Багато видів рослин зникли під час потопу і ми бачимо лише відбитки їх листя на гірських породах.       
·         Любі діти, ніжно, з любов'ю поводьтеся з рослинами, бережіть їх, не виривайте з корінням без потреби, не знищуйте лікарських рослин – завжди залишайте на насіння, щоб вони не зникли з поверхні землі. Бережіть всі рослини, щоб ми не залишились на землі пустинній, голій без їжі і кисню.
·         Діти, чим дихає людина?
·         Звідки людина одержує кисень?
·         Весь кисень, яким ми дихаємо, людині дають рослини. Господь – Творець заклав у рослинах природні «заводи» по виробництву кисню, щоб людина могла жити.
·         Діти, хто з вас знає, а де дівається вуглекислий газ, що видихає людина? (Він являється сировиною для виробництва кисню рослиною. Коли ви вириваєте рослину, вона вмирає, «завод закривається» і ви одержите кисню менше, будете відчувати втому і нестачу сил. Бережіть рослини – це наше здоров'я!)
·         Як ви думаєте: чому Господь створив рослини раніше ніж людину? (Людина не може жити без кисню і їжі. Більшу частину їжі дають нам рослини..)
·         Хто з вас знає: що ще дуже важливе для життя і здоров'я дають людині рослини? (Вітаміни і ліки)
·         Діточки, можливо, хтось із вас хоче щось сказати чи запитати?
·         Підведемо підсумок урока.
·         Діти, Хто створив землю і всі рослини на землі?
·         Як Господь творив рослини на землі. (Словом)
·         Для чого Господь Бог створив рослини на землі?
·         Яке значення мають рослини для людини?
Підкреслюйте, повторюйте: Господь Бог – Творець! Не втомлюйтесь,
 будь ласка, повторювати і славити Господа!
Давайте помолимося.
·          Молитва. «Дорогий наш, Отче Небесний, дякуємо Тобі за всі рослини, за всі овочі і фрукти – оці смакоти і за всі такі чудові дерева і квіти – Божественну красу, що Ти з любов'ю і милістю створив для нас. Твоя любов і милість у всьому. Славимо і величаємо, Господи, святе Ймення Твоє в Ім'я Святе Ісуса Христа. Амінь!»
·         Прославим Господа Бога псалмом …
·         Діти, хто з вас хоче прославити нашого Отця Небесного, Господа Бога?

·         Відгадайте загадки.

Хто сипле сніжинки
В лісі на ялинки,
      І поля вкриває
      Всюди в нашім краї?
(Бог Творець)

Красуні в озері купаються,
В велике  дзеркало задивляються.
Сукні жовті, рожеві і білі, –
Їм пошили руки умілі.                                                                   
Хто вони, красуні милі,
 Чиї це руки їм сукні шили?
(Руки Господні ліліям одяг шили.)

ВІН НА ХМАРІ ПРИЙДЕ СКОРО.

Наш Господь воскрес! Царює
І за нами Він сумує.
Він на хмарі прийде скоро:
Може завтра чи в вівторок,

Чи за тиждень, чи за місяць.
Не зівай, а ти навчися
В Слові Божому ходити,
Йому серце підкорити!

Він прийде забрати вірних,
Слову Божому покірних;
Тих, хто Господа шанує, –
Його голос знає й чує.

Той, хто правди не приймає,
Нехай чує, нехай знає:
Вперті, хитрі і лукаві
Ні, не сядуть в Божій Славі!

ВЧИТЕЛЬКА.

Моя киця люба, мила,
Ти сметанку мою з’їла?
Знаю, знаю, тебе бачу.
Вилізай. Цей раз пробачу.

Ти будь чемна, добродійка,
Щоб не звалася злодійка,
Бо Господь наш усе знає!
Та не бійся, Він прощає

Всім, хто зло своє лишає,
Богу серце відкриває
І назад – не повертає.
Чуєш? Він тебе гукає!

·         Афоризми.

Хто від Бога ховається, – над собою знущається.

Може хтось ще не знає, що Господь - Бог Один і лиш Він спасає?

Хто сам хвалиться і величається, тому шеол відкривається.

Хто дорогою Божої правди не ходить, той сам собі біду робить.

Боже - гірке, але правдиве. Людське - солодке та фальшиве.

Слава, хвала, подяка і шана Господу Богу, 

Творцю нашому і Спасителю!

Комментариев нет:

Отправить комментарий