воскресенье, 11 января 2015 г.

Тваринний світ.









Урок третий.         

 Дуже весело в окрузі – в мене є багато друзів, хлопчиків, дівчаток, пташечок, звіряток. Разом граємось, стрибаєм, Бога Господа вітаєм. Мій Рябко – наш веселунчик, Соловейко – наш співунчик, той ніколи не змовкає, день і ніч Творця вітає.                                                                        

Тема уроку: «І сказав Господь Бог: «Нехай видасть земля живу душу за родом її… І сталося так» (Буття 1:20,24)  Тваринний світ.
Мета уроку: Відкривати дітям Творця, і поглиблювати знання дітей про тварин,  причину і спосіб їх виникнення.

Виховні можливості уроку: Використовуючи малюнок (монтаж) «Рай», інші малюнки і фотографії, розвивати у дітей мислення, уміння спостерігати, концентрувати увагу, аналізувати, узагальнювати, вчити читати малюнки, вчитися робити висновки, – розвиватись всесторонньо.

Молитва.
·         «Дякуємо, Господи, Боже наш, що Ти охороняв нас весь час і привів нас сьогодні знову на зустріч з Тобою, щоб ми училися біля ніг Твоїх. Учи нас, дай мудрості і відкрий нам розуміння, щоб розуміти Тебе, чинити волю Твою, ходити в правді Твоїй. В Ім'я Святе Господа Ісуса Христа просимо і дякуємо Тобі. Амінь!»

(На початку не говоріть про змія, а потім, в самому кінці, читаючи Писання, покажете їм того, про кого те написано, хто сховався там за кущами.)
·         Діти, про що ми вивчали на минулому уроці?
·         Хто створив усі рослини, що на землі і в воді?
Назвіть рослини, які ви знаєте. 
·         Кому належать всі рослини на землі?
·         Обґрунтуйте  своє твердження.
·         Уважно розгляньте малюнок (монтаж) і скажіть: Хто ще зображений на малюнку крім рослин?
·         Діти, а Хто створив тварин?
·         Прочитаємо в Слові Божому про те, як Господь Бог творив тварин: Буття 1:19-26.
·         Діти, ви звернули увагу на те, як Господь створив тварин?
·         Ви помітили: кому давав накази Господь? (вірші 20 і 24)
·         Хто виконував Божі накази? (Знаючи, що запитання «хто?», ми можемо поставити тоді, коли запитуємо про живих істот, але коли вода і земля видали живу душу, вчинили дію, – видали багатющий тваринний світ, то вони, очевидно, живі істоти про яких ще зовсім не знає людина, отруюючи їх різними отрутами, відходами виробництва, варварським природокористуванням.)
·         Так, діти, це правда. Господь, Бог все створив Своїм Словом! Що Він говорить, те відбувається, і те з'являється, що Господь велить!
·         Читаємо Буття 1:22.
·         Яку обітницю Господь дав тваринам?
·         Підніміть руки ті, хто вірить так, як написано.
·         Як ви думаєте: На картинці зображені всі тварини, що жили в Раю? (Ні, звичайно!)
·         Скажіть, будь ласка, яких тварин ви впізнали на картинці?
·         Діти в школі діляться на класи, а як би ви поділили тварин, що бачите на цьому малюнку (монтажі)? (Допоможіть в пошуку: ставте запитання.)
·         Діти, хто дав назву всім тваринам?
·         Читаємо Буття 2:19,20 і дізнаємось про те, хто дав назву всім тваринам на землі.
·         То хто ж дав назву всім тваринам на землі?
·         Тепер поведемо мову про птахів. Діти, розглянемо картинку «Рай» і впізнаємо птахів, що зображені там. (Зверніть увагу на птахи-символи, що згадуються в Біблії.)
·         Діти, розкажіть, що ви знаєте про птахів зображених на малюнку?
·         Прочитаємо Євангеліє від Матвія 10:16. Що говорить Господь про голубів?
·         Символом чого назвав Господь голубів? (Символ простоти і миру.)
·         Скажіть, будь ласка: добрих чи недобрих людей порівнює Господь з голубами?
·         У кого з вас є вдома голуби? Ви можете про них нам щось розказати? (Не обмежуйте дітей в часі навіть, коли вони повторюются – нехай вчаться говорити, держатись теми, заохочуйте похвалою, але помилки, тактовно, виправляйте, щоб помилкова інформація не залишилась в пам'яті на все життя.)
·         Якого красивого і сильного птаха ви бачите на картинці?
·         Що він робить?
·         Чи ви бачили, щоб ще який птах носив своїх дітей на плечах?
·          Як ви думаєте: чому орел носить свого малюка на плечах? (Вчить його літати.)
·         Як ви думаєте: інші птахи вчать літати своїх пташенят таким же чином?
·         Опишіть орла і орлятко якомога детальніше.
·         Що б ви сказали про орла, порівнюючи його з іншими птахами? (Він величезний.)
·         Як ви думаєте: яких людей порівнюють з орлами?
·         Як ви думаєте: символом чого являється орел? (Орел – символ влади, могутності, сміливості, чистоти, оновлення і волі. Багато країн, міст, організацій використовують зображення орла в своїх символах: на гербі, на прапорі і на печатках.)
·         Де живуть орли?
·         Що цікаве про них ви знаєте? (В родині олів існує багато видів. У найбільших із них самий великий розмах крил – 2-2,6 м.; вони найбільші за розміром і найсильніші, літають найвище і найшвидше, дуже розумні, мають дуже добрий зір – мишку бачать з висоти 2 км. Вага їх різна, в залежності від виду, від 650гр. до 6 кг.)
·         Які то два птахи плавають в озері?
·         Діти, хто з вас бачив живих лебедів?
·         Вам сподобались ці дуже красиві птахи? Розкажіть про свої враження. Щоб розповісти про лебедів, то потрібно їх бачити.
·         Яким символом, в народі, являється лебідь? (Символ краси і вірності)
·         Як ви думаєте: лебідь птах свійський чи дикий?
·         Чому ви так думаєте?
·         Господь заборонив людині їсти лебедя, а створив його, щоб лиш милуватись його красою.
·         Які свійські птахи трохи подібні до лебедів? (Гуси-лебеді, тільки вони набагато менші і

·         Діти, яка пташечка вважається найменшою?
·         Хто знайшов на картинці пташечку колібрі? Її ще називають нектаркою.
·         Як ви думаєте: чому її так називають?
·         Користуючись картинкою, опишіть її, тобто розкажіть про що вам розповіла картинка про цю крихітну пташинку нектарку, колібрі.
·         Подивіться на картинку уважно і скажіть, чи є в цієї пташечки дзьобик. (Вона не має дзьобика, як інші пташки, а має довгий хоботок, яким висмоктує солодкий нектар із квітів, тримаючись в повітрі. На квітку, як бджілка, нектарка не сідає.)
·         Подивіться на пташечку колібрі і на звірів, що поблизу, і зробіть висновок: які відносини існували між тваринами в Раю? (Дружба і любов.)
·         Подивіться, діти, хто це примостився близенько біля Адама? (Папуга)
·         Хто з вас, діти, любить папуг?
·         А чому ви любите папуг? (Папуги подобаються всім. Вони дуже потішні і дуже добрі учні і вчителі – дуже швидко запам'ятовують голоси птахів, тварин і людей, а потім, як учитель, повторюють по де-кілька разів підряд, щоб ви запам'ятали. Добре, якщо в них був добрий учитель.)
·         Як ви думаєте: чому це папуга примостився близенько біля Адама?
·         Якого кольору і розміру бувають папуги?
·         Діти, хто з вас має вдома папугу? Розкажіть, будь ласка про нього.
·         Діти, ви помітили наших українських птахів, що прилетіли до озера? (Лелеки)
·         Хто з вас, діти, бачив лелек?
·         Хто може нам розповісти щось про лелек?
·         Хто з вас, діти, бачив лелечі гнізда? Розкажіть нам: чим вони відрізняються від гнізд інших птахів?
·         Як ви думаєте: чому саме такі гнізда в'ють собі лелеки?
·         Хто з вас бачив, як лелеки годують своїх лелечат?
·         Хто з вас бачив зимою лелеку в своєму гнізді?
·         Хто з вас знає: чому зимою лелечі гнізда порожні?
Лелеки – любимі птахи у всіх народів, особливо їх люблять в Україні. Їх величезні гнізда можна бачити на
 старих жилих будинках, на телеграфних і електричних стовпах. Люди часто ставлять стовпи і закріплюють
 на них великі колеса, щоб лелеки могли змостити гніздо.)
·         Як ви думаєте: чому лелеки не мостять свої гнізда між листям дерев, як інші птахи?
·         Діти, як ви думаєте: лелеки птахи свійські чи дикі?
·         Який то птах виглядає з-за квітів?
·         Хто з вас, діти, побачив павича?  Пави птахи свійські чи дикі?
·         Чим виділяються ці птахи від інших птахів?
·         Чому в народі існує вислів: «Пишна, як пава»?
·         Хто з вас, діти хоче щось розповісти про пав?
Діти, любіть і охороняйте птахів! Вони наші друзі, невтомні трудівники і прикрашають наше життя.
·         Діти, крім птахів, які ще тварини ми бачимо на картинці?
·         Подумайте і скажіть чи всі тварини відіграють однакову роль в житті людини.
·         Обгрунтуйте своє твердження.
·         Як ви думаєте чи всі тварини однаково відносяться до людини. (Свійські тварини
люблять людину і служать їй.)
Як ви думаєте: є різниця між вівцями і вовками, тиграми і кроликами, мавпами і жирафами?
  Діти, ви впізнали цю красиву тварину з білою гривою?
         А    чому її називають помічницею людини?
·         Розкажіть, що ви знаєте про коней?
·         Діти, як ви думаєте: коні люблять людей?
·         Діти, які коні живуть біля людини, а які не живуть? (Свійські,  дикі – на волі)
·         Хто з вас, діти, може розповісти нам про коней?
·         Діти, а ви знаєте: які тварини найвищі?
·         Хто знайшов їх на картинці?
·         По картинці опишіть, будь ласка, жирафа. (Якого вони кольору, чи є в них роги; у них
лапи чи копита; якого розміру члени їх тіла)
·          Порівняйте жирафів з іншими тваринами.
·         Чим харчуються жирафи? Де живуть  тепер жирафи?
·         Як ви думаєте: чому жирафи живуть в саванах? (Там є багато соковитих дерев і трав.)
·         Як ви думаєте: жирафи свійські чи дикі тварини?
·         Хто з вас помітив красивих, лагідних тваринок поруч з жирафами?
·         Найдіть їх на картинці і розкажіть про них, якщо знаєте?
·         Якого кольору бувають вівці, яка в них шерсть, чи є у них роги?
·         Ви знаєте, що Господь, через овець, прислав нам теплі рукавиці, теплі вовняні шкарпетки і весь інший теплий одяг, щоб ми не мерзли зимою?
·         Діти, як це зробив Господь?
·         Що ще дають людині вівці?
·         Діти, хто з вас знає, як вівці ввійшли в історію спасіння людства? (Це запитання ставити до більших дітей, які вже знають про жертвоприношення.)
·         Вівці – самі смирні, прості, добродушні, послушні тварини, тому Ісуса, Сина Божого Слово Боже, Біблія називає Ягням Божим, бо Він був послушним Отцю Небесному до смерті, щоб принести Себе в жертву за нас.
·         Діти, скажіть, будь ласка, на картинці ви бачите хижих тварин? Назвіть їх.
·         Чому називають їх хижаками?
·         Картинка нам розповідає про інше. Про що розповідає нам картинка? (Тигри лагідно пригортають кролика, а вовк з любов'ю і хвилюванням спостерігає за людиною.)
·         Діти, яких любимих тварин ви бачите на картинці на передньому плані?
·         Як ви думаєте: мавпочки мирні чи хижі тварини?
·         Хто з вас бачив мавпочок і хоче поділитись своїми враженнями?
·         Як ви думаєте: які вони, добродушні чи агресивні? Розгляньте картинку і зробіть висновок.
·         Мавпочки дуже розумні і добродушні, люблять бавитись, але запам'ятайте: не можна пхати руки в клітку і давати їм лакітки, бо вони можуть сильно подряпати руки, прагнучи схопити гостинці.
·         Розглянувши картинку, що ви можете сказати про взаємовідносини між тваринами в Раю? (Нехай висновок діти роблять самі, а учитель завершує.)
·         Всі звірі в Раю жили дружно, разом бавились і всі харчувались травою. Перевіримо: читаємо із Слова Божого Буття 1:30.
·         А Пророк Ісая говорить в голові 11:6-9, що так буде і в Царстві Божому. Прочитаємо.
Якщо діти запитають: чому з'явились хижі звірі їм треба відповісти, що після непослушання – зради людиною Господа Бога, Дух Божий вийшов з людини, бо вона дала місце в своєму серці, духу диявола – духу смерті і немочі. Адам був цар над всім живим, тому люди і тварини стали хворіти і вмирати. Господь не залишив людину і всіх, кому заповів: «Плодіться і розмножуйтеся, і наповнюйте землю!», а прийшов на допомогу. Він зробив так, що одні тварини стали їсти мертвих, тварин, а інші – хворих. Їх ми називаємо хижими. Наприклад: орел – цар птахів ловить живу здобич, що по якісь причині не може втекти, а орел стерв'ятник не гребує і мертвим. Вовк, тигр, лев, леопард полюють на живих і ловлять того, хто хворий, і таким чином перешкоджають хворобам поширюватись.  Гієни, шакали і грифи доїдають те, що залишилось – підчищають за ними територію,  щоб не розкладались залишки м'яса і не множились інфекції – не  поширювались хвороби по землі. Ці тварини відіграють роль санітарів в природі.)
·         Діти, як ви думаєте, коли на землі зміняться відносини між тваринами? 
(Коли прийде Господь - читаємо ще раз Ісаї 11:6-9.)
·         Діти, а ви помітили невідому тварину внизу картинки, праворуч?
·         Ви знаєте таку тварину?
·         Так художник уявив собі змія, який звів Єву.
·         Про змія більше дізнаємося на слідуючому уроці.
·         Підведемо підсумок уроку.
·         Хто ж то створив прекрасний світ рослин і тварин на радість людині?
·         Зробимо висновок.
·         Отже, небо, землю, сонце і місяць, всі рослини і тварини – все створив Творець – Бог Один і Істинний, Господь Бог!
·         То Хто ж створив все, що існує?
·         Як ви думаєте: про що це говорить?
·         Це говорить про велику творчу силу Божого Слова, невичерпну мудрість і велику любов до людини Господа Бога Вседержителя!
·         Діти, хто хоче помолитись? (Нехай моляться всі бажаючі)
·         Молитва.
«Дякуємо Тобі, дорогий Господь, що Ти був з нами і вчив нас. Дякуємо, що Ти подарував нам на радість чудовий світ рослин і тварин, сонце і місяць, створив гори і долини, ріки і водоспади, моря і озера, вітер і хмарки, і спів пташиний в саду, і в лузі, і все-все! Дякуємо Тобі за любов Твою. Допоможи нам, Господи, дай нам мудрості і сили бути послушними Тобі, щоб не наша, а Твоя воля діялась в нашому житті, щоб ми не чинили нікому зла, щоб ми не брехали, щоб любили один одного, як Ти любиш нас. В Ім'я Святе, в Ім'я Господа Ісуса Христа просимо і дякуємо Тобі. Амінь!»
·         Діти, прославимо Господа псалмом. (Може бути пісенька, яку хоче заспівати дитина. Все добровільно, по любові до Господа)

·         Відгадай загадки.
Дуже гарні є тваринки,
В них у роті є торбинки.
І зерно, що десь знайдуть,
Все в торбинки ті кладуть.
Хто тваринку ту пізнає
І загадку відгадає?
            (Хом'ячок)

Хто, гойдаючись, іде
У ставок діток веде,
Щоб там ряску всі збирали
Й швидко дружно підростали?
            (Качечка)

Співаймо Господу.

Всі співаймо, веселімось
І Ісусу поклонімось!
Ім'я Боже величаймо,
Славу Господу віддаймо!

Всім спасіння лиш в Ісусі!
Радість, мир – в Святому Дусі!
Ти Його лиш, брате, слухай
І відкрий для Бога вуха!

Він – Один усім Спаситель,
Милосердний Викупитель!
Поїть, хлібом всіх годує
І молитви наші чує.

Сумніватися – не треба!
Скоро нас візьме на небо!
Вір Йому і не барися,
В Слові Божому обмийся!

Всі просніться, схаменіться
І до Господа верніться!
Бо іде вже не спасати,
А щоб вірних всіх забрати!

Брате, мий старанно вуха
І пророче слово слухай,
Щоб не втратив ти вечері,
Бо закриють скоро двері!

Вір лише Одному Богу –
Стань на Божую дорогу!
Славмо Господа Ісуса!
Я – Йому лиш поклонюся.

·         Афоризми.

Бог всіх нас годує і напуває, на шлях  спасіння направляє.

До спасіння ти не можеш нічого додати, лиш повірити і вдячно прийняти.

Хто з Господом Богом свариться, добром не похвалиться.

Хто закриває від Господа вуха, хай не чекає, що Він почує його.

              Слухай, брате, голос Господній, 
                 повір і послухай  Його!

Комментариев нет:

Отправить комментарий