Урок третий.
Дуже весело в окрузі – в мене є багато друзів, хлопчиків, дівчаток, пташечок, звіряток. Разом граємось, стрибаєм, Бога Господа вітаєм. Мій Рябко – наш веселунчик, Соловейко – наш співунчик, той ніколи не змовкає, день і ніч Творця вітає.
Тема уроку: «І сказав Господь Бог:
«Нехай видасть земля живу душу за родом її… І
сталося так» (Буття 1:20,24) Тваринний світ.
Мета уроку: Відкривати дітям Творця, і поглиблювати знання дітей про тварин, причину і спосіб їх виникнення.
Виховні можливості уроку: Використовуючи малюнок (монтаж) «Рай», інші
малюнки і фотографії, розвивати у дітей мислення, уміння спостерігати,
концентрувати увагу, аналізувати, узагальнювати, вчити читати малюнки, вчитися
робити висновки, – розвиватись всесторонньо.
Молитва.
·
«Дякуємо, Господи, Боже наш, що Ти охороняв нас весь час і привів нас
сьогодні знову на зустріч з Тобою, щоб ми училися біля ніг Твоїх. Учи нас, дай мудрості і відкрий нам розуміння, щоб розуміти Тебе, чинити волю Твою,
ходити в правді Твоїй. В Ім'я Святе Господа Ісуса Христа просимо і дякуємо
Тобі. Амінь!»
(На початку не говоріть про змія, а потім, в самому кінці, читаючи Писання,
покажете їм того, про кого те написано, хто сховався там за кущами.)
·
Діти, про що ми вивчали на минулому уроці?
·
Хто створив усі рослини, що на землі і в воді?
Назвіть рослини, які ви знаєте.
Назвіть рослини, які ви знаєте.
·
Кому належать всі рослини на землі?
·
Обґрунтуйте своє твердження.
·
Уважно розгляньте малюнок (монтаж) і скажіть: Хто ще зображений на малюнку
крім рослин?
·
Діти, а Хто створив тварин?
·
Прочитаємо в Слові Божому про те, як Господь Бог творив тварин: Буття 1:19-26.
·
Діти, ви звернули увагу на те, як Господь створив тварин?
·
Ви помітили: кому давав накази Господь? (вірші 20 і 24)
·
Хто виконував Божі накази? (Знаючи, що запитання «хто?», ми можемо поставити тоді, коли запитуємо про
живих істот, але коли вода і земля видали живу душу, вчинили дію, – видали
багатющий тваринний світ, то вони, очевидно, живі істоти про яких ще зовсім не
знає людина, отруюючи їх різними отрутами, відходами виробництва, варварським
природокористуванням.)
·
Так, діти, це правда. Господь, Бог все створив Своїм Словом! Що Він говорить, те відбувається, і те з'являється, що Господь велить!
·
Читаємо Буття 1:22.
·
Яку обітницю Господь дав тваринам?
·
Підніміть руки ті, хто вірить так, як написано.
·
Як ви думаєте: На картинці зображені
всі тварини, що жили в Раю? (Ні,
звичайно!)
·
Скажіть, будь ласка, яких тварин ви впізнали на картинці?
·
Діти в школі
діляться на класи, а як би ви поділили тварин, що бачите на цьому малюнку
(монтажі)? (Допоможіть в
пошуку: ставте запитання.)
·
Діти, хто дав
назву всім тваринам?
·
Читаємо Буття
2:19,20 і дізнаємось про те, хто дав назву всім тваринам на землі.
·
То хто ж дав
назву всім тваринам на землі?
·
Тепер поведемо
мову про птахів. Діти, розглянемо картинку «Рай» і впізнаємо птахів, що зображені там. (Зверніть увагу на птахи-символи, що
згадуються в Біблії.)
·
Діти,
розкажіть, що ви
знаєте про птахів
зображених на малюнку?
·
Прочитаємо Євангеліє від Матвія 10:16. Що говорить Господь про голубів?
·
Символом чого назвав Господь голубів? (Символ простоти і миру.)
·
Скажіть, будь ласка: добрих чи недобрих людей порівнює Господь з голубами?
·
У кого з вас є вдома голуби? Ви можете про них нам щось розказати? (Не обмежуйте дітей в часі навіть,
коли вони повторюются – нехай вчаться говорити, держатись теми, заохочуйте
похвалою, але помилки, тактовно, виправляйте, щоб помилкова інформація не
залишилась в пам'яті на все життя.)
·
Якого красивого і сильного птаха ви бачите на картинці?
·
Що він робить?
·
Чи ви бачили, щоб ще який птах носив своїх дітей на плечах?
·
Як ви думаєте: чому орел носить
свого малюка на плечах? (Вчить його літати.)
·
Як ви думаєте: інші птахи вчать
літати своїх пташенят таким же чином?
·
Опишіть орла і орлятко якомога детальніше.
·
Що б ви сказали про орла, порівнюючи його з іншими птахами? (Він величезний.)
·
Як ви думаєте: яких людей
порівнюють з орлами?
·
Як ви думаєте: символом чого являється орел? (Орел – символ влади, могутності,
сміливості, чистоти, оновлення і волі. Багато країн, міст, організацій
використовують зображення орла в своїх символах: на гербі, на прапорі і на
печатках.)
·
Де живуть орли?
·
Що цікаве про них ви знаєте? (В родині олів існує багато видів. У найбільших із них самий великий розмах
крил – 2-2,6 м.; вони найбільші за розміром і найсильніші, літають найвище і
найшвидше, дуже розумні, мають дуже добрий зір – мишку бачать з висоти 2 км.
Вага їх різна, в залежності від виду, від 650гр. до 6 кг.)
·
Діти, хто з вас бачив живих лебедів?
·
Вам сподобались ці дуже красиві птахи? Розкажіть про свої враження. Щоб
розповісти про лебедів, то потрібно їх бачити.
·
Яким символом, в народі, являється лебідь? (Символ краси і вірності)
·
Як ви думаєте: лебідь птах
свійський чи дикий?
·
Чому ви так думаєте?
·
Господь заборонив людині їсти лебедя, а створив його, щоб лиш милуватись
його красою.
·
Які свійські птахи трохи подібні до лебедів? (Гуси-лебеді, тільки вони набагато менші і
· Діти, яка пташечка вважається найменшою?
·
Хто знайшов на картинці пташечку колібрі? Її ще називають нектаркою.
·
Як ви думаєте: чому її так називають?
·
Користуючись картинкою, опишіть її, тобто розкажіть про що вам розповіла
картинка про цю крихітну пташинку нектарку, колібрі.
·
Подивіться на картинку уважно і скажіть, чи є в цієї пташечки дзьобик. (Вона не має дзьобика, як інші
пташки, а має довгий хоботок, яким висмоктує солодкий нектар із квітів,
тримаючись в повітрі. На квітку, як бджілка, нектарка не сідає.)
·
Подивіться на пташечку колібрі і на звірів, що поблизу, і зробіть висновок:
які відносини
існували між тваринами в Раю? (Дружба
і любов.)
·
Подивіться, діти, хто це примостився близенько біля Адама? (Папуга)
·
Хто з вас, діти, любить папуг?
·
А чому ви любите папуг? (Папуги подобаються всім. Вони дуже потішні і дуже добрі учні і вчителі –
дуже швидко запам'ятовують голоси птахів, тварин і людей, а потім, як
учитель, повторюють по
де-кілька разів підряд, щоб ви запам'ятали. Добре, якщо в них був добрий
учитель.)
·
Як ви думаєте: чому це папуга примостився близенько біля Адама?
·
Якого кольору і розміру
бувають папуги?
·
Діти, хто з вас має вдома папугу? Розкажіть, будь ласка про нього.
·
Хто з вас, діти, бачив лелек?
·
Хто може нам розповісти щось про лелек?
·
Хто з вас, діти, бачив лелечі гнізда? Розкажіть нам: чим вони відрізняються
від гнізд інших птахів?
·
Як ви думаєте: чому саме такі гнізда в'ють собі лелеки?
·
Хто з вас бачив, як лелеки годують своїх лелечат?
·
Хто з вас бачив зимою лелеку в своєму гнізді?
·
Хто з вас знає: чому зимою лелечі гнізда порожні?
Лелеки – любимі птахи у всіх народів, особливо їх люблять в Україні. Їх
величезні гнізда можна бачити на
старих жилих будинках, на телеграфних і електричних стовпах. Люди часто ставлять стовпи і закріплюють
на них великі колеса, щоб лелеки
могли змостити гніздо.)
·
Як ви думаєте: чому
лелеки не мостять свої гнізда між листям дерев, як інші птахи?
·
Діти, як ви думаєте: лелеки птахи свійські чи дикі?
·
Який то птах виглядає з-за квітів?
·
Чим виділяються ці птахи від інших птахів?
·
Чому в народі існує вислів: «Пишна, як пава»?
·
Хто з вас, діти хоче щось розповісти про пав?
Діти, любіть і охороняйте птахів! Вони наші
друзі, невтомні трудівники і прикрашають наше життя.
·
Діти, крім птахів, які
ще тварини ми бачимо на картинці?
·
Подумайте і скажіть чи всі тварини відіграють однакову роль в житті людини.
·
Обгрунтуйте своє твердження.
·
Як ви думаєте чи всі тварини однаково відносяться до людини. (Свійські тварини
люблять людину і служать їй.)
Як ви думаєте: є різниця між вівцями і вовками, тиграми і кроликами, мавпами і жирафами?
люблять людину і служать їй.)
Як ви думаєте: є різниця між вівцями і вовками, тиграми і кроликами, мавпами і жирафами?
Діти, ви впізнали цю красиву тварину з білою гривою?
А чому її називають помічницею людини?
А чому її називають помічницею людини?
·
Розкажіть, що ви знаєте про коней?
·
Діти, як ви думаєте: коні люблять людей?
·
Діти, які коні живуть біля людини, а які не живуть? (Свійські, дикі – на волі)
·
Хто з вас, діти, може розповісти нам про коней?
·
Діти, а ви знаєте: які тварини найвищі?
·
Хто знайшов їх на картинці?
·
По картинці опишіть, будь ласка, жирафа. (Якого вони кольору, чи є в них роги; у них
лапи чи копита; якого розміру члени їх тіла)
лапи чи копита; якого розміру члени їх тіла)
·
Порівняйте жирафів з іншими
тваринами.
·
Чим харчуються жирафи? Де живуть
тепер жирафи?
·
Як ви думаєте: чому
жирафи живуть в саванах? (Там є багато соковитих дерев і трав.)
·
Як ви думаєте: жирафи свійські чи дикі тварини?
·
Хто з вас помітив красивих, лагідних тваринок поруч з жирафами?
·
Найдіть їх на картинці і розкажіть про них, якщо знаєте?
·
Якого кольору бувають вівці, яка в них шерсть, чи є у них роги?
·
Ви знаєте, що Господь, через овець, прислав нам теплі рукавиці, теплі
вовняні шкарпетки і весь інший теплий одяг, щоб ми не мерзли зимою?
·
Діти, як це зробив Господь?
·
Що ще дають людині вівці?
·
Діти, хто з вас знає, як вівці ввійшли в історію спасіння людства? (Це запитання ставити до більших
дітей, які вже знають про жертвоприношення.)
·
Вівці – самі смирні,
прості, добродушні, послушні тварини, тому
Ісуса, Сина Божого Слово Боже, Біблія називає Ягням Божим, бо Він був послушним
Отцю Небесному до смерті, щоб принести Себе в жертву за нас.
·
Діти, скажіть, будь ласка, на картинці ви бачите хижих тварин? Назвіть їх.
·
Чому називають їх
хижаками?
·
Картинка нам розповідає про інше. Про що розповідає нам картинка? (Тигри лагідно пригортають кролика,
а вовк з любов'ю і хвилюванням спостерігає за людиною.)
·
Діти, яких любимих тварин ви бачите на картинці на передньому плані?
·
Як ви думаєте: мавпочки мирні чи хижі тварини?
·
Хто з вас бачив мавпочок і хоче поділитись своїми враженнями?
·
Як ви думаєте: які вони, добродушні чи агресивні? Розгляньте картинку і
зробіть висновок.
·
Мавпочки дуже розумні і добродушні, люблять бавитись, але запам'ятайте: не
можна пхати руки в клітку і давати їм лакітки, бо вони можуть сильно подряпати
руки, прагнучи схопити гостинці.
·
Розглянувши картинку, що ви можете сказати про взаємовідносини між
тваринами в Раю? (Нехай висновок діти роблять самі, а учитель завершує.)
·
Всі звірі в Раю жили дружно, разом бавились і всі харчувались травою.
Перевіримо: читаємо із Слова Божого Буття 1:30.
·
А Пророк Ісая говорить в голові 11:6-9, що так буде і в Царстві Божому. Прочитаємо.
Якщо діти запитають: чому з'явились хижі звірі їм треба відповісти, що
після непослушання – зради людиною Господа Бога, Дух Божий вийшов з людини, бо
вона дала місце в своєму серці, духу диявола – духу смерті і немочі. Адам був
цар над всім живим, тому люди і тварини стали хворіти і вмирати. Господь не
залишив людину і всіх, кому заповів: «Плодіться і розмножуйтеся, і наповнюйте
землю!», а прийшов на допомогу. Він зробив так, що одні тварини стали їсти
мертвих, тварин, а інші – хворих. Їх ми називаємо хижими. Наприклад: орел – цар
птахів ловить живу здобич, що по якісь причині не може втекти, а орел стерв'ятник не гребує і мертвим. Вовк, тигр, лев, леопард полюють на живих і
ловлять того, хто хворий, і таким чином перешкоджають хворобам
поширюватись. Гієни, шакали і грифи
доїдають те, що залишилось – підчищають за ними територію, щоб не розкладались залишки м'яса і не
множились інфекції – не поширювались
хвороби по землі. Ці тварини відіграють роль санітарів в природі.)
·
Діти, як ви думаєте,
коли на землі зміняться відносини між тваринами?
(Коли прийде Господь - читаємо ще
раз Ісаї 11:6-9.)
·
Діти, а ви
помітили невідому тварину внизу картинки, праворуч?
·
Ви знаєте таку тварину?
·
Так художник уявив собі змія, який звів Єву.
·
Про змія більше дізнаємося на слідуючому уроці.
·
Підведемо підсумок уроку.
·
Хто ж то створив прекрасний світ рослин і тварин на радість людині?
·
Зробимо висновок.
·
Отже, небо, землю, сонце і місяць, всі рослини і
тварини – все створив Творець – Бог Один і Істинний, Господь Бог!
·
То Хто ж створив все, що існує?
·
Як ви думаєте: про що це говорить?
·
Це говорить про велику творчу силу Божого Слова,
невичерпну мудрість і велику любов до людини Господа Бога Вседержителя!
·
Діти, хто хоче помолитись? (Нехай моляться всі бажаючі)
·
Молитва.
«Дякуємо Тобі, дорогий Господь, що Ти був з нами і вчив
нас. Дякуємо, що Ти подарував нам на радість чудовий світ рослин і тварин,
сонце і місяць, створив гори і долини, ріки і водоспади, моря і озера, вітер і
хмарки, і спів пташиний в саду, і в лузі, і все-все! Дякуємо Тобі за любов Твою.
Допоможи нам, Господи, дай нам мудрості і сили бути послушними Тобі, щоб не
наша, а Твоя воля діялась в нашому житті, щоб ми не чинили нікому зла, щоб ми
не брехали, щоб любили один одного, як Ти любиш нас. В Ім'я Святе, в Ім'я
Господа Ісуса Христа просимо і дякуємо Тобі.
Амінь!»
·
Діти, прославимо Господа
псалмом. (Може бути пісенька, яку хоче заспівати дитина. Все добровільно, по любові до Господа)
·
Відгадай загадки.
Дуже гарні є тваринки,
В них у роті є торбинки.
І зерно, що десь знайдуть,
Все в торбинки ті кладуть.
Хто тваринку ту пізнає
І загадку відгадає?
(Хом'ячок)
Хто, гойдаючись, іде
У ставок діток веде,
Щоб там ряску всі збирали
(Качечка)
Співаймо Господу.
Всі співаймо, веселімось
І Ісусу поклонімось!
Ім'я Боже величаймо,
Славу Господу віддаймо!
Всім спасіння лиш в Ісусі!
Радість, мир – в Святому Дусі!
Ти Його лиш, брате, слухай
І відкрий для Бога вуха!
Він – Один усім Спаситель,
Поїть, хлібом всіх годує
І молитви наші чує.
Сумніватися – не треба!
Скоро нас візьме на небо!
Вір Йому і не барися,
В Слові Божому обмийся!
Всі просніться, схаменіться
І до Господа верніться!
Бо іде вже не спасати,
Брате, мий старанно вуха
І пророче слово слухай,
Щоб не втратив ти вечері,
Бо закриють скоро двері!
Вір лише Одному Богу –
Стань на Божую дорогу!
Славмо Господа Ісуса!
Я – Йому лиш поклонюся.
·
Афоризми.
Бог всіх нас годує і напуває, на шлях спасіння направляє.
До спасіння ти не можеш нічого додати, лиш повірити і вдячно прийняти.
Хто з Господом Богом свариться, добром не похвалиться.
Хто закриває від Господа вуха, хай не чекає, що Він почує його.
Слухай, брате, голос Господній,
повір і послухай Його!
Комментариев нет:
Отправить комментарий